Platforma e-Commerce B2B/B2C
Platforma B2B/B2C by Asseco to dedykowane rozwiązanie, które umożliwia optymalizację kluczowych procesów biznesowych w relacjach między partnerami handlowymi oraz między sprzedającym a konsumentami. Z platformy korzystają producenci, dystrybutorzy, sieci handlowe, sklepy zarówno w Polsce, jak i zagranicą.
Jakie modele biznesowe możesz zrealizować dzięki Platformie B2B/B2C od Asseco?
Sprzedaż hurtowa
dla firm (B2B)
Platforma B2B/B2C by Asseco wspiera sprzedaż hurtową dla przedsiębiorstw w modelu B2B. Rozwiązanie posiada zaawansowane funkcjonalności obsługujące sprzedaż, logistykę i dokumenty finansowe kontrahentów. System automatyzuje i usprawnia procesy biznesowe w takich obszarach jak np. zamówienia, oferta produktowa oraz handlowa, promocje czy dokumenty sprzedażowe.
Omnichannel dla sieci handlowych (Click & Collect)
Platforma B2B/B2C by Asseco wspiera sieci handlowe i franczyzowe w sprzedaży produktów dla konsumentów w modelu Click & Collect. System pozwala na działanie sieci w modelu omnichannel, w którym sprzedaż offline (tradycyjna, realizowana w sklepach stacjonarnych) została uzupełniona o kanał sprzedaży online (przez Internet). Sieci franczyzowe mogą promować własną markę, a także poszczególne sklepy w przypadku franczyzy miękkiej.
Sprzedaż detaliczna producentów skierowana bezpośrednio do konsumentów (D2C)
Platforma B2B/B2C by Asseco umożliwia producentom zaangażowanie klientów w interakcję z marką oraz zbudowanie lojalności wobec brandu. Model Direct-to-Consumer pozwala na skuteczniejsze promowanie produktów producenta oraz lepsze poznanie potrzeb konsumenckich. Kluczowe dla tego modelu jest budowanie relacji z konsumentem oraz zaufania i lojalności wobec marki, co można osiągnąć dzięki wykorzystaniu naszego autorskiego programu lojalnościowego dostępnego w ramach rozwiązania.
Sprzedaż hurtowa producentów do sklepów (D2S)
Platforma B2B/B2C by Asseco umożliwia realizację procesu transakcyjnego w bezpośredniej lub pośredniej sprzedaży producentów do sklepów, będąc jednym z elementów procesu Direct to Store (D2S). W procesie tym ważne są 3 elementy: proces zamawiania (transakcyjny) z rekomendacjami produktów, digital merchandising (raportowanie stanu półki i dbanie odpowiednią ekspozycję towarów na półce) oraz integracja wymiany danych z systemami SFA oraz ERP (producenta, dystrybutorów/hurtowni). Ekosystem rozwiązań Asseco, a przede wszystkim Platforma B2B/B2C, Connector EDI (wymiana i integracja danych) oraz Direct Portal (rozwiązanie dla punktów sprzedaży), w pełni realizują model sprzedażowy D2S.
Poznaj historie sukcesu Grupy Żywiec
Dlaczego warto wybrać Platformę B2B/B2C od Asseco?
Korzyści dla Twojej firmy
Korzyści dla Twoich klientów
Twój system dla udanych procesów biznesowych
Portal obsługuje procesy sprzedażowe, finansowe, logistyczne, posprzedażowe oraz komunikacyjne. Z rozwiązania mogą korzystać pracownicy biura obsługi klienta, call center, przedstawiciele handlowi, opiekunowie klienta. Portal jest dostępny z urządzeń stacjonarnych oraz mobilnych.
Nasze rozwiązanie e-Commerce jest przeznaczone dla różnych grup odbiorców, w tym:
Klientów biznesowych, takich jak: dystrybutorzy, sieci handlowe, sklepy detaliczne czy małe firmy
Klientów detalicznych, których obsługa odbywa się w modelu B2C, D2C lub Click & Collect
Działów sprzedaży, przedstawicieli handlowych (perspektywa klienta, oferty niewidoczne w sklepie)
Poznaj najważniejsze zalety rozwiązania klasy Enterprise. Zobacz, jakie procesy możemy usprawnić w Twojej firmie i dlaczego warto wybrać Platformę B2B/B2C od Asseco
Platforma B2B/B2C umożliwia:
- Oferta produktowa – prezentację asortymentu sklepu,
- Promocje – komunikowanie promocji, ofert specjalnych oraz warunków handlowych,
- Kontakt – automatyzację procesów kontaktowych,
- Segmentacja klientów – kierowanie spersonalizowanych treści zgodnie z segmentacją klientów,
- Dostęp 24/7/365 dla klienta końcowego do informacji o wszystkich procesach obsługiwanych na platformie.
W modelu B2B możliwe jest prowadzenie negocjacji cenowych:
- Zapytania ofertowe – negocjacje dla zakupów na realizację dużych inwestycji,
- Tworzenie koszyka – docelowe zamówienie jako zapytanie ofertowe (wybrane produkty, ilości), szybkie przekształcenie zapytania w zamówienie,
- Narzędzia negocjacyjne – możliwość udzielenia rabatu dla zapytania, zmiany ceny produktu, dodania produktów promocyjnych lub ofert niedostępnych w sklepie (gratisów), przekazania kodu do zasilenia konta programu lojalnościowego.
Szeroki zakres opcji dostępnych w rozwiązaniu:
- VMI – możliwość automatycznego generowania zamówień sugerowanych w celu zapobiegania sprzedaży utraconej,
- Szybki koszyk – wyszukiwarka produktów w koszyku pozwalająca na szybkie znalezienie i dodanie produktów do zamówienia,
- Szablony zamówień – prywatne i współdzielone w ramach firmy,
- Import z pliku – dowolny format danych, minimalna ilość danych do zaczytania zamówienia,
- Cross-Selling, Up-Selling – sugestie produktów podobnych lub uzupełniających,
- Targety – definiowanie celów sprzedażowych dla partnerów biznesowych i nagradzania za ich realizację,
- Reklamacje – zarządzanie zgłoszeniami, zwrotami i reklamacjami, segmentacja klientów, odliczanie SLA, przypisanie typu reklamacji do działu firmy.
Platforma B2B/B2C optymalizuje procesy logistyczne:
- Przesyłki kurierskie – linki śledzące dla przesyłek, komunikacja informacji o realizacji dostawy w czasie rzeczywistym,
- Awizacja dostaw – dla logistyki własnej, dokumenty wydania na zewnątrz z danymi kierowcy i samochodu,
- Geolokalizacja w Click&Collect – lokalizacja sklepów sieciowych oraz klienta pozwala na prezentację m-konsumentom najbliższego sklepu wraz z jego stanami magazynowymi i promocjami,
- Kalendarze dostaw – efektywne planowanie realizacji dostaw własnych (B2B) lub przygotowania zamówień do odbioru własnego (Click&Collect),
- Algorytmy logistyczne – dedykowane dla klienta algorytmy, kontrolujące zatowarowanie pojazdów oraz trasy; w połączeniu z VMI zapewniają ciągłość dostaw towaru w celu zapobiegania over stock'om i out of stock'om.
Wygodne zarządzanie aspektami finansowymi w jednym miejscu pozwala na:
- Obsługę płatności online (wielu operatorów do wyboru),
- Wprowadzenie programu ratalnego,
- Kontrolę limitu kredytowego w płatnościach odroczonych,
- Stosowanie strategii blokowania partnerów w związku z płatnościami, limitami i przeterminowaniami,
- Możliwość opłacenia faktur przy składaniu zamówienia,
- Sprawne zarządzanie wierzytelnościami, dzięki automatyzacji powiadomień o zbliżających się oraz przekroczonych terminach płatności faktur (miękka windykacja).
Platforma B2B/B2C daje możliwość zarządzania różnymi działaniami marketingowymi w jednym miejscu:
- Ceny i promocje – zaawansowane oferty promocyjne, kupony, vouchery, rabaty, cenniki,
- Program lojalnościowy – własny dedykowany program lojalnościowy z wieloma regułami nagradzania i specjalnymi ofertami nagród,
- Segmentacja klientów – dynamiczna segmentacja klientów powiązana z warstwą komunikacyjną i polityką cenową,
- Branding – budowanie świadomości marki dzięki brandingowi i własnej szacie graficznej portalu,
- Newsletter e-mail i SMS – integralne narzędzie do wysyłki mailingu z kontrolą wyrażonych zgód,
- System w pełni zgodny z RODO – usuwanie danych, anonimizacja, słowniki zgód, rejestrowanie historii zmiany statusów wyrażonych zgód.